tirsdag 10. juni 2008

Just say the word

Regnet er tilbake. Faen. Da blir det sikkert som ifjor, masse fint vær før skoleslutt, og regn i ferien. Men sånn kan det gå, vi bor jo tross alt i Bergen..*blåser støv av paraplyen*

Nå er snart det første året på videregående skole over. Og det har vært helt sinnsykt bra, for å si det kort. Mediaklassen min er full av geniale mennesker, som jeg har blitt veldig glad i over det siste året, og det er utrolig at jeg bare har kjent flesteparten i ett år. Vi har hatt latter igjennom hele året, og ingen krangler, bitchfighter eller noe som helst slikt. Helt fantastisk! Det blir ikke helt det samme neste år, når noen av de jeg henger mest med skifter over til IKT, men de er tross alt rett ved siden av oss, så vi skal nok få enda ett minnerikt år ut av det hele.

Det som skremmer meg litt, er hvor utrolig fort dette året gikk. Jeg husker det som det var igår da vi satt 45 usikre, sjenerte ungdommer i et klasserom med 3 lærere vi ikke ante hvem var. Vi var mediaelever nå! Og jeg tror alle var like bekymret for at de ikke skulle klare seg, hva om alle i klassen kunne alt mye bedre? Det ble ikke et problem. Men hva om de to siste årene går like fort? Så er vi plutselig på våre egne bein, da har vi plutselig hele verden foran oss. Ingenting kan stoppe oss fra å reise vekk til Brasil om vi vil, for.. da er livet vårt. Og vi er sjefen over framtiden, ikke en ungdomsskolelærer som har makten til å gi deg dårlige karakterer så du ikke kommer på den videregående skolen du vil.

Jeg tror jeg vet hva jeg vil etter videregående. Planen sålangt er 3 år med Økonomi og forettningsjus før jeg går på jusstudiet. Spørsmålet er vel heller om jeg orker det når jeg er ferdig på vgs, om jeg virkelig orker alle de årene med studier. Det vil bare tiden vise. Det eneste jeg skal gjøre nå, er å nyte livet før det virkelige kommer.

3 kommentarer:

  1. Se! :o! En kommentar :D Jeej!
    Jeg leser bloggene dine ;)

    SvarSlett
  2. Hvis det er planene dine videre, ambefaler jeg virkelig et friår først. 3 klasse på vgs er sliitsomt. Jeg føler meg utbrent, og jeg har ikke en gang giddet å gjøre så mye i år:p

    SvarSlett
  3. Hehe ja, tviler ikke :p Tror det blir et jobbe/reiseår først :p

    SvarSlett