søndag 27. april 2008

Første gang

Kan du huske aller første gang du gjorde de ting? De ting..Ingen minner e som minner fra din aller første gang...
Sitter og hører på Shift og Jave, og begynner å mimre. Jeg savner barneskolen og ungdomsskolen. Ikke at jeg ikke har det dritbra akkurat nå, men ting var så sykt enkelt. Alkohol og tobakk var ingenmanns-snakk, og dagens største problemer var at man måtte gå ut i friminuttet når det regnet. Så kom ungdomsskolen og du ble litt kjent med nye ting, men samtidig var skoledagene sykt chill. Ingen trengte å være redd for å stryke, og for å ikke komme inn på samme skolen igjen neste år, og du trengte ikke å tenke på at de nye vennene dine bodde på andre siden av byn. Nå sitter jeg og skriver "Suz was here" på alles russebukser, og glemmer at det engang var kjempeskummelt å spørre de store jentene og guttene om russekort, men hvor glad man ble når man løp vekk med et rødt/blått/svart kort i hånden.

Ikke at jeg ikke gleder meg sinnsykt mye til å bli eldre da. Neste år skal bli helt herlig. Jentetur, hytteturer, og lappen. LAPPEN. Åh, jeg er klar for å ta den akkurat nå, men det strider vel litt imot loven. Tror ikke foreldre liker tanken på at barna vokser opp på denne måten. Når jeg spør om jeg kan få kjøre bilen dit vi skal er det "njaa..." og de vil ikke helt innse at jeg kan kjøre bilen uten å krasje.

Men nå ble det nok babling fra min side. Så vi skrives!

2 kommentarer:

  1. Nå må jeg sette på erik og kriss med dra tilbake..
    Selvom jeg ikke er så veldig gammel er det koselig å mimre tilbake til ting.. <3

    SvarSlett
  2. Åååå!
    husker det som om det var i går, da vi gjemte oss inni paviliongen eller bare nektet å gå ned trappen fordi det regnet.
    men vi måtte ut, en liten halvtime eller noe sånt, den gang var det et problemt i hverdagen.
    tenk så mye mer alvorlig det er nå :O
    <3

    SvarSlett